HUDI predstavio novu metriku za hrvatske webove
- Objavljeno u Business 3.0
Hrvatska udruga digitalnih izdavača HUDI, strukovno udruženje za okupljanje online medija i ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom izdavaštvu i oglašavanju, u Zagrebu je u suradnji s tvrtkom Ipsos, predstavila sustav mjerenja posjećenosti hrvatskih Web stranica, odnosno alat DotMetrics.
S projektom DotMetrics, od siječnja 2025. godine, HUDI i Ipsos postaju službeni izvori preciznih i transparentnih podataka o ponašanju hrvatske internetske publike, pružajući izdavačima i oglašivačima alate za optimizaciju strategija i bolju poslovnu učinkovitost.
HUDI je naglasio kako je u današnje digitalno doba razumijevanje ponašanja publike presudno za medijski uspjeh. Točni i transparentni uvidi o medijskim performansama ključni su za razumijevanje ekosustava hrvatskih portala, donošenje informiranih odluka i postavljanje uspješnih strategija i taktika u privlačenju čitatelja, a novi sustav metrike koji su prezentirali HUDI i Ipsos bi portalima trebao omogućiti upravo to.
Vremenska rezolucija analize rezultata analize se može raditi na periodu od jednog dana do maksimalnog perioda od 92 dana za bilo koje vremensko razdoblje od početka služenog mjerenja (npr. siječanj '25, veljača '25, ožujak '25. ili npr. samo ožujak '25).
Izdavači koji su od ranije u mjerenju imati će pristup svojim podacima i prije 1.1.2025., no ostali korisnici mjerenja neće imati uvid u njih.
Rezolucija strukture stranice prati se maksimalno do razine sekcije. Ne mjere se specifične stranice portala.
Praćenje ostalih medijskih kanala raditi će se u sljedećoj fazi projekta mjerenja. Trenutno će biti dostupne non-video metrike za lokalne streaming platforme. Kada se mjerenje nadogradi biti će kreirani novi paketi zbog promjene troška projekta.
Alat će se koristiti od strane marketinških agencija te oglašivača. Uključenjem u mjerenje, izdavač se prikazuje, čime se dobije na vidljivosti. Ujedno manji izdavači mogu koristiti affinity analize da pokažu svojim klijetima kako se bolje obraćaju svojoj specifičnoj publici nego neki drugi (veći) izdavači.
Treba uzeti u obzir i da mjerenje sadrži značajno više socio-demografskih i interesnih varijabli za analizu publike i affinitija. Također, riječ je legitimnim podacima jer su u pitanju rezultati standardiziranog mjerenja koje se službeno radi na svim hrvatskim izdavačima, a ne o brojkama iz internih (GA) alata.
Mjesečni izvještaji mjerenja neće se slati, već će svi koji koriste mjerenje imati mogućnost putem alata prvi radni dan u novom mjesecu, izvaditi rezultate za prethodni mjesec.