Žene, budite hrabre i duga karijera u ICT-u vam ne gine

image

Povodom svjetskog Girls in ICT dana (28. travnja), Lemax je u srijedu organizirao drugi ICT Supergirls događaj na kojem je kroz dva seta predavanja nastojao približiti ovu, pretežno mušku, industriju mlađoj ženskoj populaciji. Unatoč medijskoj percepciji, informacijsko-komunikacijske tehnologije stručnjacima iz različitih područja pružaju mnogo prostora i mogućnosti za rast i zapošljavanje te nisu isključivo rezervirane za genijalce u tehničkim, programerskim zanimanjima, tvrde organizatori. 

Kako bi tu tvrdnju potkrijepili, okupili su predavačice različitih zanimanja kojima je zajednička karika dugogodišnji rad u ICT industriji. U prvom setu predavanja predstavile su se zaposlenice Lemaxa, koje su inače ekonomistice po struci, a u firmi su se našle u ulogama voditeljica IT projekata, konzultantica za implementaciju softvera i prodajnih predstavnica. 

Mateja Zbodulja, izvršna direktorica prodaje, živjela je u zabludi da samo programeri rade u ICT firmama, no kad se pridružila timu, shvatila je da itekako može pridonijeti sa svojim soft skills vještinama. Što ti vrijedi najbolji sustav ako ga ne možeš prodati, s pravom je poentirala u svojoj prezentaciji. Mateja Bogdan, voditeljica IT projekata i konzultantica za implementaciju softvera, s druge strane je demistificirala svoju ulogu. Ne zna kodirati, ali je upoznata sa svim mogućnostima koje njihov softver nudi te tehničkim okvirom - što može, a što ne može napraviti za klijenta. Osim toga, posao joj je uvjeriti klijente u isplativost softvera. 

Istu poziciju, bez ikakvog prethodnog iskustva u ICT branši (ali zato mnogo u bankarskom sektoru), dobila je Melisa Dedić, koja smatra da su joj u dobivanju posla najviše pomogli stav "ja to mogu" i želja za stalnim učenjem. Usto, istaknula je nekoliko generalnih prednosti žena u odnosu na muškarce: bolje procjenjuju rizike, imaju otvoreniju komunikaciju, kreativnije su i empatičnije - izvlače ono najbolje iz ljudi, misli Melisa Dedić. Petra Vlašić u ovoj je industriji, kaže, naučila kako razgovarati i postaviti se pred muškarcima u poslovnoj komunikaciji te zauzeti stav i biti hrabra. Posao su dobile na temelju izvrsnih ocjena, sudjelovanja na natjecanjima (AppStartContest), odnosno prethodnih iskustava, a kontaktirane su putem poslovne društvene mreže LinkedIN. 

U drugom setu predavanja svoja iskustva i savjete podijelile su Maja Bilić, specijalistica za platformu Google Analytics 360, Željka Tičić, članica Uprave IBM-a Hrvatska, Antonija Bilić Arar, voditeljica marketinga i PR-a u BlaBlaCaru Hrvatska te Vedrana Miholić, direktorica prodaje CROZ-a. 

Maja Bilić smatra da joj je u karijeri bitno pomogla navika da postavlja puno pitanja o tome kako stvari funkcioniraju, a u Googleu posebno cijene želju za učenjem i samousavršavanjem. Navela je kako su firme poput Googlea gladne ženskih kadrova zbog raznolikosti i svježeg pogleda koje donose u firmu. Samousavršavanje i stalno mijenjanje poslova u firmi konstanta su ove industrije. Željka Tičić, koja je cijeli svoj radni vijek provela u IBM-u, kaže kako ima osjećaj da je radila u 5 različitih tvrtki i pritom promijenila 15 poslova. Ono što traži u potencijalnim zaposlenicama je iskrenost i spremnost na sve. 

Stav "Nije to za mene" kategorički odbacuje i Antonija Bilić Arar, koja je mislila da će pisati u novinama do kraja života, a onda je u srednjim 30-ima promijenila karijeru. Sad se bavi PR-om i marketingom u unicorn startupu (op. a., startup firma procijenjena na više od milijardu dolara) gdje, između ostalog, istražuje, prepoznaje i pregovara s partnerima za hrvatsko tržište. "Poslovna karijera je dugi maraton.", zaključuje Vedrana Miholić koja se iz programerskog dijela prebacila u prodaju.

Podijeli