VIDEO: Prvi modul za mjesečevu orbitalnu postaju

• Objavljeno u Znanost
image

NASA je objavila sliku prvog stambenog modula za astronaute HALO (Habitation and Logistics Outpost) svemirske postaje Gateway koji je razvila tvrtka Northrop Grumman u suradnji s tvrtkom Thales Alenia Space.

Slika predstavlja prvi HALO modul koji je uspješno zavaren u talijanskom gradu Torinu, što predstavlja važan korak prema lansiranju raketom SpaceX-a koje se očekuje najranije 2025. godine.

Primarna struktura modula se nalazi pred završetkom, što znači da NASA i njezini partneri još trebaju postaviti instalacije, vrata, priključne otvore, sustave za održavanje života i navigaciju te urediti interijer kako bi bio spreman udomiti buduće astronaute kojima će u orbiti Mjeseca služiti za istraživanje i odmor uoči ili nakon spuštanja na površinu Mjeseca.

Za razliku od Međunarodne svemirske postaje ISS, koja udomljava po 7 astronauta na duža vremenska razdoblja, Gateway će astronauti koristiti od nekoliko dana, tjedana, do najviše nekoliko mjeseci kao međupostaju za transfere na Mjesec, a postaja će ujedno služiti i kao repetitor za komunikaciju između Zemlje i Mjeseca.

HALO je jedan od četiri Gateway modula u kojima će astronauti živjeti, baviti se znanošću i pripremati za misije na Mjesecu, a što će sve sadržavati i za što će služiti možete vidjeti na maketi prave veličine koju će vam predstaviti bivši NASA-in astronaut Rick Mastracchio u ovom videu.