Započela gradnja letjelice koja leti na najbogatiji asteroid

• Objavljeno u Svemir
image

NASA je objavila kako je dizajniranje misije Psyche dovršeno te je započela gradnja letjelice na ionski pogon koja bi 2022. godine trebala krenuti ka asteroidu koji je u davnoj prošlosti ostao bez vanjskog omotača, čime je izložena njegova metalna jezgra.

Misija se sada iz faze planiranja prebacila u proizvodnju hardvera letjelice koja bi 2026. godine trebala stići na svoje odredište u asteroidnom pojasu između Marsa i Jupitera.

U fazi izrade se nalaze svi ključni elementi misije, uključujući tri znanstvena instrumenta i sve podsustave, od telekomunikacija, propulzije, energetike, avionike i letnog računala.

Svrha ove misije će biti istraživanje o sastavu Psyche asteroida, čija površina se sastoji velikim dijelom od željeza i nikla poput Zemljine jezgre, uz velike količine drugih metala koji uključuju velike količine zlata i mogao bi predstavljati srce ranog planeta koji je izgubio svoje vanjske omotače.

Asteroid promjera oko 226 kilometara bi nam stoga mogao pružiti važne podatke o formiranju našeg i drugih planeta u Sunčevom sustavu.

Među instrumentima se nalazi magnetometar koji će mjeriti magnetno polje asteroida, multispektralna kamera za snimanje površine i prikupljanje podataka o sastavu i topografiji, a tu su i spektrometri koji će analizirati neutronsko i gama zračenje s površine kako bi se otkrili elementi koji čine asteroid.

Stvarna vrijednost zlata na asteroidu

Mada su neki znanstvenici izračunali da asteroid sadrži količine vrijednih metala u vrijednosti višestruko većoj od svjetske ekonomije, NASA nema nikakvih planova za rudarenje, prikupljanje sirovina i stvaranje nezamislivog bogatstva, jer primjerice vrijednost zlata određuje to što je rijetki metal na Zemlji, pa kada bi ga se dovelo k nama u ogromnim količinama, isti trenutak bi postalo potpuno bezvrijedno.

Pored toga ne bi ga se isplatilo donositi ni u malim količinama na Zemlju, jer su troškovi lansiranja letjelica puno veći od onoga što bi se moglo vratiti. Osim toga, zlato niti za jedno područje industrije, medicine i tehnologije danas nije nenadomjestivo, a više ne bi bilo atraktivno ni kao nakit kada bi bilo dostupno u velikim količinama.