Video: NASA oduševljena snimkama Titanovih jezera

• Objavljeno u Svemir
image

NASA-ini znanstvenici ovih su dana ushićeni mozaikom sjeverne hemisfere Saturnovog najvećeg mjeseca Titana koji im je omogućila sonda Cassini. Ovo područje je za NASA-u od posebnog interesa jer je prepuno jezera i mora koja se razlikuju od onih na na Zemlji.

Stoga većina astrobiologa smatra kako je upravo ta regija Titana mjesto u Sunčevom sustavu na kojem postoji najveća šansa za postojanje života, obzirom da je jedini svijet osim Zemlje koji može podržavati tekućinu na površini, te jedini čija tanka atmosfera može posjedovati kemijske cikluse slične vodenim ciklusima na našem planetu.

Glavna stvar koja razlikuje Titan od Zemlje je u tome što je Saturnov mjesec prekriven hidrougljicima, uključujući metan i etan, dok je Zemlja prekrivena vodom. Nazočnost vode na Titanu bila bi nemoguća na temperaturi od -179°C.

Tijekom serije preleta iznad Titana, letjelica Cassini je bila u mogućnosti koristiti svoj radarski instrument kako bi prikupila seriju snimaka njegove sjeverne hemisfere, gdje se nalazi najveća koncentracija tekućih hidrougljičnih jezera i mora.

NASA-in znanstvenik Steve Wall iz JPL-a (Jet Propulsion Laboratory) kaže kako će nam saznanja o površini poput jezera i oceana omogućiti spoznaju o tome kako se Titanove tekućine, čvrsto tlo i plinovi ponašaju u interakciji da ga čine toliko nalik na Zemlju.

"Mada ta dva svijeta nisu potpuno ista, ovo nam otkriva sve više i više procesa nalik na Zemlju" kaže Wall.

Područje na koje je Cassini fokusiran sadrži 97 posto svih tekućih hidrougljika na Titanu. Regija je veličine od samo 900 x 1.800 kilometara, a znanstvenici tek trebaju utvrditi zbog čega se hidrougljici pojavljuju u tekućem stanju upravo tamo.