Video: Mars prije 4 milijarde godina

• Objavljeno u Svemir
image

Ovaj video, za koji NASA kaže da je najkompleksnija animacija povijesti Marsa ikada proizvedena prema znanstvenim otkrićima, prikazuje kako je Mars prije 4 milijarde godina mogao imati atmosferu koja je zadržavala velike količine vode. Kako kažu, Mars je možda izgledao upravo ovako kako ga prikazuju njihovi animatori iz Conceptual Image Laba, s velikim oceanima, jezerima i oblacima.

Animacija je izrađena u suradnji sa znanstvenicima Mars Atmosphere and Volatile Evolution (MAVEN) misije, čije je lansiranje planirano za 18. studenoga ove godine. MAVEN će istraživati Marsovu atmosferu i klimatske promjene proučavanjem plinova u njegovoj gornjoj atmosferi.

Ono što nedostaje na ovoj animaciji je dakako neki znak života. Jesu li na Marsu ikada postojali mikrobiološki, biljni ili životinjski oblici života? Sudeći prema dosad prikupljenim podacima Curiositya i drugih sondi lansiranih na Mars, još uvijek za to nema nikakvih dokaza, pa ni NASA-ini animatori nisu željeli prikazati prošlost crvenog planeta u kojoj bi nešto gmizalo, puzalo ili hodalo.