Otkrivena najudaljenija galaksija

• Objavljeno u Svemir
image

Procjenjuje se da je svemir star 13,8 milijardi godina, pa kada vam kažemo da su astronomi sveučilišta Yale University i UC Santa Cruz otkrili galaksiju koja datira od prije 13 milijardi godina, postaje jasno da se radi o najudaljenijoj i najstarijoj galaksiji do sada pronađenoj, koja je nastala u doba kada je svemir imao samo 5 posto veličine u odnosu na današnji. Drugim riječima, galaksija s oznakom EGS-zs8-1 je "samo" 670 milijuna godina nakon Big Banga započela s formiranjem zvijezda.

"Ona je tada već stvorila 15 posto mase koju danas ima naša galaksija Mliječna staza, a tada je svemir još bio jako mlad", navodi astronom Pascal Oesch s Yalea.

Najudaljenija galaksija je gotovo nevidljiva na noćnom nebu. Photo credit: NASA, ESA, P. Oesch, I. Momcheva, te 3D-HST i HUDF09/XDF timovi.

Astronomi su galaksiju uočili analiziranjem snimki teleskopa Hubble, a potom su otkriće potvrdili MOSFIRE instrumentom koji se nalazi u sklopu 10-metarskog teleskopa W.M. Keck opservatorija. Znanstvenici kažu da im nije bilo teško doći do ovog otkrića, obzirom da galaksija spada među najsjajnije objekte u ranom svemiru.

Znanstvenici već planiraju dodatno proučavati galaksiju kako bi im omogućila uvid u formiranje ranog svemira, za što će koristiti svemirski teleskop James Webb (JWST) čije lansiranje je planirano za 2018. godinu.

"Rezultati budućih mjerenja JSWT teleskopom će nam pružiti veću sliku u formiranje galaksija u zori svemira", kaže astronom Garth Illingworth sa Sveučilišta UC Santa Cruz.

Izvor: Sveučilište Yale