Otkriće na Marsu je cool ali nema Marsovaca

• Objavljeno u Svemir
image

NASA je prije nekoliko dana najavila da će objaviti nova velika otkrića u vezi Marsa do kojih je došla istraživanjem pomoću Curiosity rovera.

Kao što je bilo za očekivati, nismo došli do nikakvih spektakularnih otkrića, što znači da još uvijek ništa nije ispuzalo ispod kakvog Marsovog kamena, niti su pronađeni kakvi fosili koji bi predstavljali nepobitan dokaz da je u prošlosti crvenog planeta život nekoć postojao.

No znanstvenici kažu da je Curoisity ipak došao do jako zanimljivih otkrića jer je u stijenama otkrio organske molekule, ugljikove građevne blokove života stare oko 3,5 milijardi godina.

"Ovi rezultati nam ne pružaju bilo kakav dokaz o životu", izjavila je Jennifer Eigenbrode iz NASA-inog odjela Solar System Exploration Division u Goddard Space Flight centru u Greenbeltu. "Postoji mogućnost da organske molekule potječu iz životnih izvora, no mi to još ne znamo. Čak i ako ovdje nikada nije bilo života, ove molekule nam govore da je naokolo postojalo nešto što bi organizmi mogli jesti".

Drugo istraživanje ukazuje na sezonski ciklus koncentracija metana u atmosferi Marsa, koji dolazi iz podzemnih izvora, a na Zemlji ga primarno stvaraju živi organizmi.

Obzirom da organske molekule i metan mogu biti stvoreni iz drugih, nebioloških izvora, ovo također nije dokaz života, ali je dovoljno da astrobiolozi nastave potragu za životom na crvenom planetu.

Znanstvenici vjeruju da će istraživanja koja će provoditi ExoMars rover koji će biti lansiran 2020. godine biti puno kvalitetnija, jer posjeduje znatno kvalitetnije i osjetljivije instrumente.