Kamenčić probušio ISS i uzrokovao istjecanje zraka

• Objavljeno u Svemir
image

Veliki fragmenti "svemirskog smeća" koje prijeti Međunarodnoj svemirskoj postaji konstantno se prate, pa je do sada nekoliko puta ISS mijenjao putanju kako bi ih izbjegao. No ono što se teško uočava su sićušni fragmenti koji svemirom lete velikim brzinama poput metaka i predstavljaju stalnu prijetnju od kolizija s postajom.

NASA je potvrdila da je došlo do istjecanja zraka iz ISS-a u svemir, uzrokovanog upravo udarom sićušnog, mikrometeorita no astronauti nisu bili u opasnosti jer su senzori odmah registrirali istjecanje zraka, a posada je krenula u potragu za rupom.

Astronauti su u to vrijeme spavali, a kada su se probudili dobili su zadatak da pronađu i pokrpaju ISS, što su uspješno i učinili. Rupica je pronađena na ruskoj Soyuz kapsuli kojom su na ISS pristali astronauti među kojima i Nijemac Alexander Gerst. Upravo on je otkrio rupicu što je demonstrirao pritiskanjem prsta u nju, a potom ju je zakrpao pomoću specijalnog sredstva za začepljivanje i ljepljive trake.

Škuljica je bila promjera od samo nekoliko milimetara, a astronauti sada rade s inženjerima na Zemlji kako bi ustanovili treba li poduzeti kakve dodatne popravke.

Rupica neće imati utjecaja na slijetanje astronauta Soyuzom na Zemlju jer se nalazi na orbitalnom modulu letjelice koji se odbacuje prije nego kapsula s astronautima uđe u atmosferu.

Scenarij iz filma Gravitacija je izbjegnut, no ovaj incident pokazuje da je ISS jako ranjiv od bombardiranja iz svemira, čak i onog najmanjeg.

Bivši astronaut i zapovjednik ISS-a Chris Hadfield na svojem je Twitter profilu objavio fotografiju rupe (gore) uz koju je napisao: "Ako vaš svemirski brod iznenada počne ispuštati zrak rješenje je zakrpati rupu ljepljivom trakom i epoksi smolom".