EKSKLUZIVNO: Isprobali smo Magic Leap One

  • Objavljeno u Novosti
image

Microsoft Hololens konačno je dobio svog dugoočekivanog izazivača - Magic Leap One. Na "Broj Jedan" se čekalo 8 godina, 1.9 milijardi dolara skupljeno je za razvoj, a developerski Creator Edition košta 2,295 dolara iliti nešto više od 20,000 kuna.

A mislili ste da su novi iPhone mobiteli skupi. Pih! S Magic Leap One-om smo se igrali u prostorijama domaće developerske firme Divit (Delta Reality), gdje smo ga također mogli direktno usporediti s Microsoft Hololensom. 

Naočale, računalo, kontroler 

Magic Leap One sastoji se od tri dijela: naočala, spojenog mini-računala zvanog Lightpack te bežičnog kontrolera. Da, uz naočale morate "tegliti" računalo povezano žicom, no olakotna okolnost je da je to računalo malo, lagano i jednostavno se zakači za džep, zbog čega nije previše nezgrapno za korištenje u hodu (u usporedbi s npr., žicama koje okružuju VR uređaje). 

U minimalističko dizajniranom cirkularnom obliku, Lightpack pogoni Nvidia Parker čipset s šest jezgrenim procesorom (2 Nvidia Denver 2.0 + 4 ARM Cortex A57), od kojih su samo tri dostupna razvojnim developerima (1 Denver i 2 Cortex A57 jezgre). Ovdje se također nalazi Nvidia Pascal grafičku kartica s 256 CUDA jezgri, a podržani grafički API-ji su OpenGL 4.5, Vulkan, OpenGL ES 3.3+. Usto, Lightpack ima 8 GB RAM-a, 128 GB interne memorije i USB-C utor te podržava Bluetooth 4.2 i WiFi 802.11 ac/b/g/n protokole. Deklarirana autonomija baterije je do 3 sata. 

Nažalost, detaljni tehnički podaci o naočalama nisu izdani, no ono što smo mogli primijetiti prilikom testa su tri kamere za mapiranje prostora, dvije kamere okrenute unutarnjem dijelu, ugrađeni zvučnici s podrškom za spatial audio. Naočale imaju FOV od 50 stupnjeva, što nije baš idealno (ljudi inače imaju FOV od 210 stupnjeva, odnosno 150 stupnjeva u vertikalnom pogledu), ali je i dalje bolje od Microsoft Holelens naočala koje imaju FOV od tek 35 stupnjeva. 

Mali bežični kontroler dizajniran je po uzoru na Oculus Go kontroler te ima kružni touch površinu za navigiranju kao mišem, trigger gumb za potvrđivanje akcije i back gumb. Kontroler podržava šest temeljnih gibanja (6DoF). Valja istaknuti da naočale također imaju motion senzore koji prate položaj druge ruke te na temelju toga moguće je obavljati neke druge zadaće. 

Dr. Grordbort's Invaders 

Kako sve to funcionira u (miješanoj) stvarnosti, najbolje je dočarano na primjeru igre Dr. Grordbort's Invaders, osmišljene i dizajnirane od strane Peter Jacksonova Weta Workshop studija. Grafika igre je spektakularna (u području miješane stvarnosti), roboti izgledaju kao da su oživjeli u vašoj sobi, a za to je ponajviše zaslužan izniman i detaljan dizajn 3D modela te razne animacije.

Veliku ulogu u imerzivnosti igre odrađuje spatial audio koji vas intuitivno upućuje na smjer u kojem  morate pogledati da biste, primjerice spazili i ubili protivnike. Kontroler praktični služi kao pištolj, kao u sličnim VR igrama, a položaj ruke u prostoru uređaj prepoznaje kao shield s kojim se branite od napada neprijatelja. Sve navedeno glatko funkcionira bez ikakvog trzanja i/ili zamrzavanja. 

Vrlo zanimljivu primjenu miješane stvarnosti vidjeli smo u međusobnoj interakcija između računalno generiranih predmeta u Create aplikaciji, a više dojmova, opservacija, gunđanja i usporedbu s direktnim konkurentom Microsoft Hololensom, moći ćete pročitati u sljedećem broju VIDI časopisa.

Podijeli