Povratak vlakova na baterijski pogon

image

Vlakovi (lokomotive) na ugljen i dizel gorivo predstavljaju velike zagađivače okoliša i nisu ekonomični u odnosu na električne. No ako na nekoj pruzi nemate pantografski sustav za napajanje strujom, onda nemate drugi izbor nego koristiti usluge nekog zagađivača.

Kanadska tvrtka Bombardier stoga smatra da bi na takvim prugama bilo puno isplativije koristiti lokomotive na baterije nego graditi električnu infrastrukturu, pa je predstavila Bombardier Talent 3, elektro-hibridni vlak koji će se koristiti u Njemačkoj, a biti će prvi te vrste u Europi nakon 60 godina.

Predstavnici njemačke podružnice Bombardiera kažu da više od 40 posto pruga u toj zemlji nije elektrificirano, pa je stoga vlak na baterije najbolje rješenje i to gledano u ekonomskom i ekološkom smislu.

Njemačka vlada je poduprla ovaj projekt s 4 milijuna eura, a vlak koristi Bombardierovu MITRAC tehnologiju koja omogućuje različite kombinacije motora i baterija.

Vlak s jednim baterijskim punjenjem može prijeći 40 km, no u planu je inačica koja će prelaziti malo više od 100 km. Upravo zbog ovih relativno kratkih relacija koje mogu prelaziti vlakovi na baterije, mnogi u svijetu smatraju da budućnost željeznice leži u lokomotivama na vodik, pa je Alstom ove godine predstavio Coradia iLint, vlak koji s jednim tankom vodika može prijeći 1000 km.

Podijeli